ایرنیک

در این مقاله از وطن وب هاست قصد داریم، توضیحاتی در باب ارسال مدارک جهت تایید برخی دامنه های ملی (ir) ارائه نمائیم. با وطن وب هاست همراه باشید.

پیش تر در مقاله ثبت نام و ساخت شناسه در ایرنیک توضیحاتی من باب ثبت نام در مرکز ایرنیک و ساخت شناسه کاربری نیک خدمت کاربران گرانقدر ارائه گردیده است.

مرکز ثبت دامنه های ملی ir (ایرنیک) به نشانی www.nic.ir که متولی دامنه های ملی ir می باشد، به جهت ثبت و تایید نهایی برخی دامنه های ملی ir (سرگرمی، چت ، خبری، مذهبی، سیاسی و … ) درخواست ارسال مدارک می نماید و بدون مدارک دامنه را تایید نمی کند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت و تایید نهایی برخی دامنه های ملی ir :

– نامه تکمیل شده

– تصویر کارت شناسایی (کارت ملی یا شناسنامه یا پاسپورت)

روند ارسال مدارک جهت ثبت و تایید نهایی برخی دامنه های ملی ir :

در صورتی که دامنه مورد تقاضا مشمول مورد درخواست ارسال مدارک گردد، یک ایمیل از طرف مرکز ایرنیک به جهت ارسال مدارک برای متقاضی ثبت دامنه ارسال می شود. (در صورتی که به ایمیل خود دسترسی ندارید پیام مذکور در صفحه ی “مرکز پیام ها” در سایت ایرنیک به نشانی: https://www.nic.ir/Message_Center قابل مشاهده می باشد.)

در این ایمیل، روند درخواست ارسال مدارک توضیح داده شده است و به انضمام آن یک فایل pdf می باشد که بایستی آن را پرینت بگیرید. (در صورتی که دسترسی به پرینتر ندارید می توانید با خط خوانا آن را به صورت دست نویس بر روی یک برگه کاغذ بنویسید و الزامی به پرینت گرفتن نیست.)

خواه پرینت گرفتید و خواه به صورت دست نویس نوشتید، نامه را تکمیل و با درج تاریخ در انتهای آن، امضا نمائید.

نامه تکمیل شده را به انضمام تصویر کارت شناسایی خود (کارت ملی یا شناسنامه یا پاسپورت) اسکن کنید. (اگر اسکنر ندارید با گوشی موبایل یا دوربین دیجیتال یک عکس واضح از آن ها بگیرید.)

سپس اسکن مدارک فوق الذکر را در صفحه ی “ارسال مدارک” در مرکز ایرنیک به نشانی: https://www.nic.ir/Upload_Document در قسمت “مدارک مربوط به امور دامنه” آپلود نمائید.

سپس مرکز ایرنیک مدارک شما را بررسی و در صورت تائید یا رد مدارک به شما ایمیل ارسال می کنند. ( پیام مذکور در صفحه ی “مرکز پیام ها” در سایت ایرنیک به نشانی: https://www.nic.ir/Message_Center قابل مشاهده می باشد.)

ارسال مدارک هیچ خطری برای شما ندارد. مگر اینکه از دامنه استفاده های نادرست و یا سوء استفاده شود.

اگر مدارک را به درستی ارسال کنید حتماً دامنه تایید می شود پس نگران کاغذ بازی و … نباشید.

توجه:

در صورتی که در هنگام ثبت نام مشخصات خود از قبیل (نام، نام خانوادگی و ..) را به صورت اشتباه و یا غیر کامل (به طور مثال: بدون پیش وند و پسوند) درج کرده باشید، باید طی نامه ای درخواست اصلاح شناسه و اصلاح مشخصات کاربری خود را داشته باشید که در این صورت نامه درخواست اصلاح مشخصات و تصویر کارت شناسایی باید در صفحه ی “ارسال مدارک” در مرکز ایرنیک به نشانی: https://www.nic.ir/Upload_Document در قسمت “مدارک مربوط به امور شناسه‌ها” آپلود نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *